בניין ודיור: עיצוב בית מודרני עם אתי גבאי

תוכנית שיפוץ מלאה לבית משפחתי

ראיון וסקירה של מעצבת-הפנים אתי גבאי במגזין בניין-ודיור, לפרויקט בית-פרטי ברמת-השרון מאוגוסט 2016.

מעצבת הפנים אתי גבאי חושפת בפנינו את הפרויקט הנבחר שלה ומדברת איתנו על אהבה לעיצוב, החיבור בין פונקציונאליות לאסתטיקה והדברים החשובים באמת בדרך לפרויקט מוצלח.

 "אני חושבת שמה שיתאר הכי נכון את העבודה שלי הוא השילוב המתמיד בין פונקציונאליות ויצירה", מספרת המעצבת אתי גבאי, "אני פועלת מתוך תחושת זכות גדולה לעצב ללקוח את החלל בו הוא חי, ובכך להשפיע רבות על חייו והתנהלותו היומיומית ברמה האסתטית ולא פחות חשוב מכך - ברמה השימושית".

"תהליך העבודה שלי נובע מתשוקה ליצירה, דרך כנות והקשבה אמיתית לצרכי הלקוח ותוך כדי שילוב בין השניים - שלמות ביצירה שלי מצד אחד, והנדסת אנוש מצד שני. אנשים בסופו של דבר חיים בבית ולא במוזיאון וחשוב לי מאוד לעצב להם בית שיהיה להם נוח ונעים לחיות בו, בית שרוצים לחזור אליו, בית ששום בית מלון לא מתחרה בו. כך, העבודה שלי תמיד משלבת בין החלומות של הלקוח לבין המקצועיות שלי בבחירת החומרים, בתכנון ובטיפול בפרוייקט ועד ליצירת מוצר מוגמר שכולנו שלמים איתו, אבל חשוב מכך, עונה לצרכים של לקוחותיי. לאחר שלב ההחלטות והבחירות מגיע שלב הדקויות והפרטים הקטנים עליו אני לא מוותרת".

אחד הפרוייקטים שמביעים את החיבור בין עיצוב לפונקציונאליות המנחה את אתי, הוא הבית שתכננה ברמת השרון, כשהקונספט הנבחר לו הוא המינימליזם ותחושת הניקיון והסטריליות. במרכז הבית תוכנן מטבח בעל מראה נקי, עד לכדי תחושת אחידות מירבית בין אזורי העבודה.

כדי להשיג את המראה המבוקש, החומר שאתי בחרה הוא הקוריאן, בעל יכולת העיבוד הבלתי מוגבלת. כחומר שניתן לפסל בו, הוא אפשר לאתי ליצור מצד אחד מראה אחיד בחזיתות ובמשטחים, ומצד שני - ירידה לפרטים וחלוקת שטחי האחסון בצורה דקדקנית, כגון חלוקת מגירת הסכו״ם ושאר החוצצים למגירות, שנעשו אף הם מקוריאן. מעבר לכך, המראה של הקוריאן, שהוא חומר סטרילי, אסתטי ופרקטי באותה נשימה, מייצר מראה נקי ורענן, עכשווי ומודרני.

כך, משטח העבודה והכיור במטבח עשויים מיחידה אחת - ללא חיבורים, כשהדלתות ללא ידיות והכל מונע על ידי חשמל. כדי ליצור חלל עבודה פונקציונאלי ונוח במיוחד, הושקעה מחשבה בכל פרט במטבח. כך למשל, המדיח תוכנן בארונות הגבוהים והוגבה ב- 50 סנטימטרים מהרצפה, כך שאין צורך להתכופף בכדי לפנות אותו. הכוסות, הצלחות מוקמו אף הם קרוב למדיח, כדי ליצור חלל נגיש ונוח לעבודה.

מעבר לתכנון ובחירת החומרים למטבח, דבר חשוב ומכריע לא פחות היה בחירת השותפים לעבודה על ביצוע המטבח. "עם הבחירה ב'רגבה' הייתי סמוכה ובטוחה שהצוות ידע לקחת את התכנון והעיצוב המורכבים ולבצעם בדייקנות ומקצועיות. כמו כן, מיותר לציין שבתהליך כמו זה השירות הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, וכבר בתכנון המטבח הצוות של רגבה ליווה אותי במסירות ואדיבות ואיפשר לי להגשים את מאוויי מבלי להתפשר".